11 oktober 2008


B...det här är ju DU...som JAG ser...att du ser ut...
A...mm...vilket betyder...tänker på läsare som kanske
undrar hur vi har larvat oss till det här...
B...ja...det betyder...eftersom du ser ut exakt som den
här spegelbilden...måste jag vara en spegelbild av
dig...eftersom jag är "bara fantasi" som "inte finns"...
i verkligheten...
A...just det...och det har du varit...och vetat hela tiden...
B...det stämmer...men så här såg jag INTE ut när vi
pratade senast...har kollat inlägget...
A...det stämmer...och vem bestämmer hur DU ska se
ut...i verkligheten...
B...jag förstår..."bara fantasi" utan talan...har jag
någon betydelse alls...i verkligheten...
A...nu ska du inte vara så lättstött...klart att du har
betydelse...du har till och med fått en huvudroll...
i huvudstoryn...
B...jag...huvudroll...i KAFKAPROCESSEN...
A...jajamen...
B...det var som...var är manuset...
A...finns inget manus...du är en FRI fantasi som får
tänka, tycka och säga vad du vill...ska bara vara dig
själv...bollplank...tankespöke...alter ego...du får vara
och kalla dig vad du vill...
B...mhm...eftersom jag är din tankekonstruktion ska
jag ju "per definition" veta och förstå allt du vet och
förstår...men jag vet inte om jag vet...det...jag vet ju
också att du vet hur man "hanterar illusioner" så det
känns lite otryggt...om du förstår...
A...lugn...du behöver inte oroa dig eftersom du inget
har att oroa dig för...och eftersom du är "bara fantasi"
men ändå har en huvudroll...i verkligheten...har du
väl allt du kan begära...av livet...
B...ja...det är klart...
A...och om du inte klantar dig allt för mycket har du
jobb ända till sista sidan av den här storyn...det kan
jag garantera...
B...tack...känns tryggt...med tanke på alla kriser och
eländen...kan vi skriva ett kontrakt...hörde på P1
igår att inte ens bankerna litar på varandra...idag...
A...gå inte för långt...oss emellan...på mitt ord kan du
lita och för övrigt får du "lita på omständigheterna"
Du hade ju läst om Iakttagaren...på Kollatanken...
B...jo...fast vissa delar är så...svårsmälta...
A...då får du läsa igen...och om det behövs igen...tills
det är smält...har du förresten läst kommentarerna
till Iakttagaren...
B...näe...
A...då får dom bli hemläxa...till nästa snack...
B...men det är så...
A...hördu...global finanskris...nedskärningar...
arbetslöshet...depression...ska jag fortsätta...
B...nänä...jag förstår...
A...bra...då säger vi så...
B...en slutkramis är väl inte att tänka på...
A...näe...
B...OK...då säger vi så...
A...hej då...