28 september 2008


B...du pratar hela tiden i gåtor...förklara...
A...och du är ett tankespöke...alter ego skulle kanske
nån 'snällare' kalla dig...
B...ja...alter ego låter snällare...
A...men du är ett tankespöke...inget annat...och med
en gnutta uppmärksamhet...som du säger att du läst
om här...skulle du veta att förklaring pågår hela tiden...
B...hela...
A...tiden...allt som varje dag händer på, i och med den
här bloggen "med vänner" är led i förklaringen...
B...exempelvis...
A...den här skärmdumpen från Erica Wallbergs blogg...
om hur sjukt det här är...och varför...
B...sjukt?
A...inte du också...lyssna nu...om du inte skärper dig
omedelbart...får nåt annat tankespöke ditt jobb...
B...fast...
A...och...ett enda fast eller men till...och du får gå till
arbetsförmedlingen. DU om någon måste veta att det
jag måste syssla med varje dag, inklusive att umgås
med dig...är SJUKT. Jag vet ju att du exempelvis har
läst Bo Lindbloms och Erica Wallbergs utlåtanden...
B...ja...det klart att det är sjukt...
A...lyssna på P1:s GodmorgonVärlden idag första inslaget
andra timmen...är som gjort av och för den här bloggen
'med vänner'...
B...det ska jag göra...
A...och Dick Erixon...ordförande i Medborgarrättsrörelsen
skriver indirekt i sin "jubileumsartikel" idag om det
OrdetKontraSaken sysslat med sedan starten 1997...
B...var det artikeln om bloggeriet...
A...jaa...
B...läste den...fast...ursäkta fastet...med allt annat jag
läst på Dick Erixons och MR:s bloggar...är det något
jag inte får ihop...
A...JASSÅ...
B...men...ursäkta igen...det kan ju bero på att "allt är
icke vad det synes vara"...
A...det var intressant...och då rätt ska vara rätt får jag
be mitt alter ego om ursäkt...
B...Alter Ego...får jag heta det...i fortsättningen...
A...får se...men nåt ska du ha för uppmärksamheten...
förklaring kommer snart...är en Megakram OK...
B...OJ...vågade inte ens tänka åt det hållet...efter
mesvarningen igår...
A...då låtsas vi samtidigt...NU...
(lång...slutning)
B...kommer att sova som en stock..:))
A...;)