23 september 2008








A...du vet att "dödsdomen" i det här fallet inte är påhittad
eller "bara fantasi"...
B...har förstått det...
A...och att du vågar prata med mig helt öppet beror på att
du är påhittad...ett bollplank..."bara fantasi"...
B...just det...
A...iaf något mellan fantasi och verklighet...
B...mm...stämmer bättre...
A...så...varför var din idé igår så bra...
B...få höra...
A...jag gillar som du vet att blanda skämt och allvar och
som jag sa igår är "nästan lite avis" på Publicservicegänget...
ska förresten rätta det nu eftersom jag inte ens vet hur
det känns att vara avundsjuk...
B...nä...hajade till...har ju aldrig märkt det hos dig...
A...men du hajar vad vi håller på med...nu...
B...inte riktigt...anar...
A...OK...om jag säger "bättre brödlös än rådlös"...
B...så vet jag i alla fall ingen mer brödlös än du...
A...och då får man inte vara rådlös...för så är det kört...eller
hur...
B...mm...tur att jag inte har nån mage...som klagar hela tiden...
undrar hur det känns...
A...vi tar det nån annan gång...nu måste vi köra det här...
medan dom lever...ideer är färskvara och ibland så kortlivade
och komplicerade att det...som Janne Josefsson skrev...inte
går att hänga med i alla turer...
B...börjar fatta...
A...till exempel att vi kan lägga in färgglada och länkbara
gaddgetter...medan vi pratar...



B...JUST det...och länka direkt till nåt klokt JAG har sagt...
A...mm...eller nåt dumt du har sagt...och en annan fördel
med det här formatet är att vi lätt kan hoppa... mellan
vänbloggarna...och samtidigt ha koll på att förbindelserna
är öppna och fungerar...viktigt...
B...hur...
A...ett klick...



B...tammefan...PRECIS form och format som jag behöver...
A...som VI...behöver...
B...just det...
A...och apropå brödlös är, som du vet, en anledning till min
kroniskt tomma mage som Bo Lindblom Amnesty skrev...
att "...de som i Alf fall med tilltagande fräckhet
kan ta ut svängarna utan att riskera något för
egen del"
B...har läst det i gaddgeten GG004-2 längre ned på den
här sidan...
A...mm...ska lägga upp ett separat arkiv där det går att
läsa alla nyckeldokument...har ju blivit en del med åren...
B...har sett siffran 30.000...TRETTITUSEN...
A...det var flera år sedan...och mängden gör att nästan
ingen längre ser skogen för alla trän...så nu ska gallras...
så i alla fall det viktigaste syns...
B...jag hänger med...
A...tack för det...inte längre många som gör det...tyvärr.
Fast några finns kvar och många med civilkurage har
försökt...ska lägga ut ett galleri när jag får tid...
B...jaa...såna människor måste hållas fram...
A...javisst...nån har för övrigt sagt att "det är omöjligt att
berätta den här historien"...och har då inte främst menat
den informella dödsdomen eller alla förföljelser, övergrepp
och svinerier...utan helt enkelt som Janne Josefsson skrev
"sen har turerna varit så många i ditt fall att jag
inte hänger med längre"
B...har läst hans mail...
A...jaa...ingen s k vanlig människa kan eller vill tro att den
här historien är sann...så bara det måste hela tiden visas
och bevisas...med hänvisningar till dokumentation och
underlag...exempelvis till Janne Josefssons märkliga mail...
ska lägga ut en skärmdump...
B...gör det...så man fattar...
A...går inte att fatta med bara ett e-brev men det finns
ju många fler...eller 'matematiskt' formulerat:
"Ärendeunderlagets aktuella omfattning står i
omvänd proportion till ägarens sammanlagda ben-
och midjeomkrets"
B...VAD...var det där...
A...bara blaj..:) ...har du läst vad som hände vid
gatuförsäljningen av "KafkaCDn" i höstas...
B...näe...
A...det var inte blaj...blev själv närmast chockad när jag
insåg hur det här uppfattas hos utomstående och
oinsatta... så jag ska lägga ut det underlaget för sig...
B...gör det....
A...hördu...nu hoppar vi ned i rutorna...drar streck och
säger...