24 september 2008








A...allvarligt talat...du har visat...som jag har 'marknadsfört'
alla år...att "allt som behövs finns...när det behövs"...
B...det får du förklara...
A...jag skrev om det senast i ett mail till 'dödgrävaren' Janne
Josefsson, SVT Uppdrag granskning...ska lägga ut en kopia...
B...men...förklara...
A...du förklarade just själv...
B...hördu...till och med en fantasi kan bli förvirrad...så var
snäll förklara...
A...som sagt du förklarar själv...hela tiden...men OK
1. du gestaltar genom att finnas...om än bara som fantasi...
2. du fungerar alldeles utmärkt...som bollplank...
3. du är mobil...elektroniskt...blixtsnabb...
4. du är intellektuellt rörlig...fast du ofta spelar korkad...för
att hjälpa mig...
5. du håller på MIG...när det behövs...och det behövs...
B...mhm...1-4 kan jag skriva på...men var inte så säker
på femman...
A...skulle annars vara den enda i världen som svikits av
sina egna tankar...
B...just det...som sagt...var inte säker...
A...OK...du har rätt...ska ha koll...även på dig...har du
förresten läst artikeln Iakttagaren...
B...mm...var den jag tänkte på...där får man ju till och med
heta "riksjöns" och "inre terrorist"...
A...var inte så stingslig...finns ju olika sorters tankespöken...
precis som olika grader i helvetet...
B...det är mycket jag skulle vilja säga...om både det ena och
det andra...
A...samma här...men vi får försöka lära på vägen...
"genom att närvara vid målet under resan"...
B...mm...läste det...
A...och exempelvis sluta jiddra i tid...så jag föreslår att vi
hoppar till en annan blogg...kanske den här adressen...
om någon undrar...